donderdag 19 november 2009

Leo Besters pennen versus Hans pennen

Leo Besters was in de jaren 70 de allerbeste pennenmaker die we ooit hebben gehad.

De kwaliteit van zijn pennen zijn nog steeds opmerkelijk goed,en nooit meer in die klasse gemaakt.
Het was een vakman die niet alleen bekend stond om zijn vermaarde Tonpennetjes maar ook de karpervissers/snoekbaarsvissers wisten zijn kwalitatieve hoogstandjes te waarderen.
Helaas voor ons Leo is er niet meer,en zijn pennen zijn niet meer te verkrijgen.


Als je de pennen van Leo Besters goed bekijkt dan zijn er een aantal opmerkelijke kenmerken.Een van die kenmerken is meestal een fel gekleurd bovenkantje op het balsa drijflichaam.Dit heeft als functie de zichtbaarheid van de pen te versterken.Met dit in mijn acherhoofd heb ik een nieuwe serie pennen gemaakt.Andere kenmerken zijn.rag dunne antennes,het zijn geen loodsjouwers,en de pennen zijn door hun uitgekiende constructie waterdicht.
Het moest er maar weer eens van komen..Was ondertussen door mijn oude voorraad pennen heen geraakt..Door een La France bestelling moest ik er weer tegenaan,Het blijft toch wel een intensief klusje ...omdat 2010 een uitbundig jaar moet gaan worden heb ik dat gegeven terug laten komen in het nieuwe ontwerp.


Hier een foto van een Besters karperpen versus nieuwe pen van mij.

Straks weer heerlijk met nieuwe pennen en nieuwe penhengels er tegen aan.over mijn nieuwe penhengels komt tzt een bericht hier te staan..
Groeten Hans

6 opmerkingen:

  1. Hoi Hans,

    Ook model 2010 ziet er weer gelikt uit! Ik ben benieuwd naar je nieuwe penhengels.

    Groeten,
    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Peter,
    Dank je wel!
    Wat mijn nieuwe hengels betreft,ik ben eens van de platgetreden paden afgeweken..en kwam in een andere mooie wereld terecht.
    Zal eerdags een verhaal gaan plaatsen nadat ik met de hengel ook gevist hebt ook de gebruikte componenten komen aan bod.

    Groeten Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Hans de pennen van Leo Besters waren bekend maar voor de een van grote waarde en voor de andere niet van toepassing.
    En daar haalt men nu net de echte karpervisser tussen de "karpervissers" er tussen uit.
    Hans veel plezier met de pennen en jou pennen zijn voor mij toppers die Hans R en mij zelf zeer waarderen dus bouwen en afleveren per setje van 10
    En je nieuwe penhengel ja ja ik dacht het al in Utrecht.:-)
    Groet Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Hennie,

    Bedankt voor je reaktie!
    Leuk om te lezen dat jullie de pennetjes waarderen,zal eens kijken of er een paar kromme en lekkende exemplaren tussenzitten...

    Groeten Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Hans
    Beter een krom of een lekkend excemplaar in mijn bezit, dan het zicht van dat pennetje in een vissessie dat van een ander is.!!!!!

    Grrrrrrrrrrr Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha die Hans,

    Alles oke? lever bij mij ook maar een setje af. Maar praat je over platgetreden of plat gereden???????? Een keer platgereden is meeeeer dan genoeg he.

    Groetjes,

    Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen