dinsdag 18 juni 2013

Penvissen op karper in Bretagne

Een penvisser in Frankrijk
Om eerlijk te zijn had Mieke het na 5 jaar wel een beetje gehad met dat karpervissen in Frankrijk van mij….



Tijd voor een nieuwe periode?
Van s”morgens vroeg tot s”avonds laat kan ik als karpervisser bezig zijn met mijn hobby penvissen maar ook het afstandvissen…onderlijnen knopen, lijnen uitvaren, voeren etc  etc . Meestal vis ik daarom in de vakantie de ochtend en de avond uurtjes, om de boel ook voor Mieke een beetje leuk en gezellig te houden.
Desondanks probeerde ze mij deze keer op andere gedachten te brengen: “Je hebt het hele jaar de tijd om te vissen en in de vakantie moeten die hengels en al die andere ruimte vretende  troep ook weer mee…bah!”

Oké oké  moet je horen..sussend probeerde ik haar “met de vakantie folder op schoot” tot bedaren te brengen…Weet je wat stelde ik voor, jij mag deze keer helemaal alleen de bestemming bepalen. Maak maar een lijstje met alle kerken, kathedralen, vissersdorpjes  en markten die wij samen gaan bezoeken maar er gaat wel een piepklein penhengeltje mee om af en toe een lijntje nat te maken. Oké? Oké deal riep Mieke!
The Blue Lagoon
 
Mieke houd van lange strandwandelingen weidse uitzichten en woeste golven die beukend op de krijtrotsen uiteen spatten. Bretagne de fraaie Franse westkust zag ze daarom wel zitten, ze was daar vroeger wel vaker geweest  en had daar goede herinneringen aan.
 
Geen beet maar wat een stek...
 
Na een aantal uurtjes toverde ze uit de folder een bestemming met een water erbij!Het blijkt een groot landgoed te zijn van waar de eigenaar een vrijstaand huis verhuurd, en toestemming verleent om te mogen vissen!De boeking verliep verder snel soepel en gladjes.

Ik had geen enkel idee wat er eventueel zou rondzwemmen maar ik kon in ieder geval wel penvisen.
De voorbereiding was verder simpel, een 2 LB penhengel van 13 FT een goede werpmolen een uitschuifbaar landingsnet een materiaal doosje en iets om op te zitten wat voer en aas en een onthaakmat

Wordt vervolgt.

 

3 opmerkingen:

  1. Ook aan de kust kan je leuk pennen. Check de naburige haventjes maar eens.
    Als je 1 x een harder hebt gedrild, wil je de hele vakantie niets anders meer.

    Groet,

    Andres

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Hans,
    Leuk weer iets van je te mogen lezen. Van een kant natuurlijk wel een beetje te begrijpen dat jouw vrouw niet altijd blij is met onze hobby. Er zijn nog meer dingen in het leven die belangrijk zijn?! Daar schrijf ik je in een PB nog wel over. Zit alvast vol spanning uit te kijken naar het vervolg op dit verhaal..... enne, wat een mooie plaatjes zeg, om maar te zwijgen over die mooie karper.

    Met vriendelijke groeten,

    William

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeer herkenbaar om je vrouw zo over te halen. :-)
    Waar koop je nou toch een langs de steel schuifbaar net?

    Groeten
    Ad.

    BeantwoordenVerwijderen