donderdag 17 februari 2011

Rini Groothuis Boron Booster hengels

Nog niet zolang geleden kwam ik voor het eerst in aanraking met een fraaie set Boron Boosters.

Aangezien ik met al de boeken van Rini Groothuis ben opgegroeid als karpervisser was dit een buitenkansje om ook eens kennis te maken met de hengels waar zijn naam aan verbonden is.
De Boron Booster van Bruce&Walker is onder de naam van Rini Groothuis op de markt gebracht.
Het is een 2 delige hengel (pensluiting) met een lengte van 12FT, uitgevoerd met reelhouder.
En een bijzonder fraai lang kurken handvat.
Het staat niet vermeld maar ik schat hem op 2,25LB Voor nederlandse wateren een prima set!




In het grote karperboek (pagina 142) omschrijft Rini Groothuis deze hengel als 1 van de vele raspaardjes die toen verkrijgbaar waren.

Een paar zinnen uit het boek:

De Boron Booster is gefabriceerd van een speciale en kostbare carbon/boron compositie,die de hengel een uniek universeel karakter geeft.Of het nu langs het kantje is of op 90 meter..
Verbluffend zijn de eigenschappen,met zijn venijnige actie werpt de Boron Booster ver en met hoge precisie,zonder dat veel krachtinspanning nodig is.
In de jaren 90..heeft Bram Groothuis aan deze hengel zijn Benelux recordkarper weten te vangen.
Met het destijds magisch gewicht van 48 Nederlandse ponden!

Lees verder in het grote Karperboek!!



Andere boeken van Rini die zeker de moeite het lezen waard zijn,








Het laatste getoonde boekje kom je weinig tegen..leuk om te vermelden dat Hans van den Oever
met een spiegelkarper het omslag siert.
Hans van den Oever maakt tegenwoordig schitterende foto"s van mens en dier in fantastich mooie omgevingen in binnen en buitenland!

Ook aan het eerste boek van Leon Hogendijk heeft Rini meegewerkt!

Tegenwoordig deelt Rini zijn pennenvruchten met Koi liefhebbers

Gr.Hans

4 opmerkingen:

  1. Hoi Hans

    wat een mooie set, ik zie dat je alle nieuwtjes ingezet hebt.
    hoe bevallen de wakers?
    heb vorige week ook een leuke aankoop gedaan voor NL omstandigeheden tot ongv 80 meter .
    2x Ton Temming Traditional KM Future 12ft 2¼

    gr Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Hans ik heb ze nog niet in mijn handen gehad maar de sticker is niets voor mij te opvallend naar mijn mening, verder zal het wel een pronkjuweeltje zijn, jou kennende dus veel sucses met deze hengels dat ze maar vaak krom mogen staan met het echte karperwerk.
    groet Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Frank,succes met De TT!zie ze wel verschijnen op je blog.

    Hennie,bedankt voor je eerlijkheid,ik ben het met je eens.
    Maar bedenk wel dat echte schoonheid vaak van binnen zit.

    Gr. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niet alleen voor de Nederlandse wateren, deze stokken doen het ook bijzonder goed in Frankrijk!!!!! en Karpertje die witte stickers ben ik ook nooit weg van geweest!
    Maar voor de rest een Perfecte Hengel,,

    BeantwoordenVerwijderen