dinsdag 9 juli 2013

De jenever sloot

zo helder als jenever..

Af en toe ga ik eens kijken naar een watertje waar het glas en glashelder is.
Soms heb je geluk als je een karper kan spotten...vaker hebben ze mij al eerder gezien .

Vandaag heb ik wat meer tijd dan anders en besluit me in"in te graven".
Het is wel erg heet om zo als een verstopte roerdomp in de rieten te zitten.
Over het groen flap had ik spaarzaam gevoerd, want ik had een aantal karpers gespot.
De schub op onderstaande foto kon de brokken niet weerstaan..
 
 
Bij het brok wat ik daarna in de bek zag verdwijnen was het raak!


Bizar in deze omstandigheden te drillen,je ziet werkelijk alles.

 
Zelfs de bodem is overal te zien...
 
 
Come on !
 
 
Leuke Schub! 
 
 

Niet echt gemakkelijk maar wel heel mooi om mee te maken!
 
Groeten Hans 


6 opmerkingen:

  1. Mooie Hans! Werkt het al verslafend om alles zo te ervaren? Bij mij wel hoor. Je leert meteen zoveel over het gedrag. Hengel is niet altijd nodig. Mooi water voor je GoPro!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit is werkelijk kicken!pennen is al heel erg mooi maar dit is waar het om draait.Sensationeel om ze te zien aankomen naar de hondenbrokken en al de losliggende meteen oppakken,maar degene met een haak laten ze 9 van de 10 keer liggen.Moet op zoek naar een klosje onzichtbare lijn....

      En die Gopro moet inderdaad ook eens uit de doos;))

      Verwijderen
  2. Geweldig Hans. Soms zie je van die filmpjes waarin wel honderd karpers aan de oppervlakte zwemmen in Frans kraak helder water. Het moet geweldig zijn. Waren de vissen nog actief aan het azen verder? Hier is alle vis suf van de zon of nog boterge*l van het paaien.
    Groeten, Michael

    PS. Mooie plaatjes. Maak je ook al filmpjes met je GoPro. Deze heb je volgens mij al eens eerder beschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaja er zitten een aantal azers tussen,maar ook veel geilneven op dit moment...
    Gisteren tijdens de dril is er gefilmd met een telefoon ,opeens waren er 2 karpers extra die duidelijk paaigedrag vertoonden naar de gehaakte karper.ivm stekherkenning kan ik helaas zo een film niet plaatsen.

    En die Gopro moet inderdaad ook eens uit de doos;))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi(Opa)Hans :)

    Mooie karper en prachtige foto's! Het lijkt of er helemaal geen water in de sloot zit zo helder is het! De aanbeet is dan perfect te zien. Dat moet spannend zijn geweest!

    Groet, Bjorn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eerlijk gezegd durf ik niet meer te kijken,zodra mijn lijn slap valt of gaat lopen hak ik aan!vandaag wat foto's gemaakt van een karper die net het brok wilde pakken. Eigenlijk nog mooier dan ze te vangen...

      Groet Hans

      Verwijderen