dinsdag 21 september 2010

Wakervissen

Vandaag de penhengels even wat rust gegund,de afgelopen weken zat het zeker niet mee met de vangsten..wel veel beleving en sfeer,maar een visloze sessie …….moet niet te vaak gebeuren;)

Er zijn van die periodes dat ik het best wel prettig vind om een beetje uitgekiend “op afstand” te vissen.Omdat ik in oktober een weekje naar Frankrijk ga wilde ik ook eens kijken hoe het nou gaat met weerhaakloos vissen.Deze keer wilde ik eens een poging wagen met licht schuiflood in combinatie met een stopper.En gebruik makend van een licht wakertje.Misschien dat het tegenwoordig prachtig in digitale beelden uitgebrachte karperkopschuddende vastloodsysteem hiermee word omzeild.Het schuivende lood kan in ieder geval niet benut worden om de haak te lossen.Om niet helemaal kansloos aan het water te verschijnen heb ik de avond te voren een pondje aas verspreid rond geschoten.Ik heb me eens laten vertellen dat een karper per dag wel 10% van zijn lichaamsgewicht kan consumeren,dus dan is een pondje zeker in deze “vreettijd een druppel op een gloeiende plaat..Het verspreid voeren zorgt er in ieder geval voor dat de azende karper op zoek gaat naar een nieuw aasje,mits het deegballetje hem bevalt…Om 09.00 uur was alles in gereedheid gebracht,de flinke kabbel op het water gaf me veel vertrouwen in eenaanbeet.Om 10.00uur vloog de waker strak en de top boog krom,de stopper en de redelijk zwaar afgestelde slip zorgde voor een goede penetratie van de weerhaakloze haak.Die weerhaakloze haken zijn eigenlijk verdraaid handig..ze haken volgens mij veel beter , ze onthaken makkelijk ..en losschieters heb ik er tot op heden niet op gehad!



Een mooie lange schub werd geland en kon meteen op de foto met de camera die al compleet met statief van te voren stond opgesteld.(waarschijnlijk heeft deze karper als naam “Het Stokbrood”
Na de derde foto sloeg de top krom van de andere hengel en moeizaam kwam de slip op gang, de karper die ik in mijn handen had liet ik terugzakken in het water en greep meteen de volgende hengel.
Opnieuw voelde ik die verslavende weerstand en nummer 2 kon geland worden.(Volschub spiegel)



Een uurtje later melde zich nummer 3! Een fraaie schubkarper liet zich na een behoorlijk verzet in het landingsnet glijden.



Tussen 09.00-11.00 uur 3 fantastische karpers gehaakt,een prachtige dag!

Groeten Hans

5 opmerkingen:

  1. Wow... Uitgekiend en fantastisch gevangen. Ik moet hier altijd wel een kleine glimlach voor hebben hoor. Mijn zoons pakken regelmatig een karper freelinend terwijl ze tegenover een paar hardcore afstandvissers staan, altijd mooi.
    (Maar ik neem aan dat die hun zoete wraak 's-nachts krijgen...)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hans

    gaat weer lekker ,wat een prachtvangsten .
    had de karper vorige week 1 a 2 dagen op de voerstek ,heb toen doorgevoerd maar hellaas mocht het niet baten kan ze niet op de stek houden ,tips???
    heb naar mijn mening niet te veel gevoerd ongv 500 gram tijgers verpreid 20 m2 perdag ,tussen de tijgers zat ook nog hennep.

    Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Hans.
    Ach pen of waker ze maken jou niet gek daarmee.
    Geweldig avontuur weer van jou ik had het al via de telefoon van jou gehoord nu de plaatjes erbij mooi ga zo door knijstervanger.
    Groet Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Frank veel meer verspreid gaan voeren!

    Het liefst alleen met boilies.

    En met boilies vissen natuurlijk!

    Gr.Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi hans,


    wat een knalsessie....!!! Ben erg benieuwd met wat voor ballen je vist, moeten wel echte toppers zijn ;)
    We spreken snel.....

    Gr Hans (van Putten)

    BeantwoordenVerwijderen