zaterdag 7 augustus 2010

Beetje mijmeren


Er zijn nog van die plekjes waar je in alle rust kan vertoeven.
In ons overbevolkt rakend landje vallen dit soort "niets"opleverende plekken steeds vaker ten prooi aan asfalt.


Is er straks voor hun nog ruimte over?
Een paar dagen geleden telde ik er dertien! nu nog maar 10
Hoe minder eendjes,hoe meer asfalt?
Houd de natuur daar ook al rekening mee..of heeft die groene krokodil…

En waarom zakt dit kleine meerkoet schepsel niet door het "ijs"?
Als een krooslepel snoeken wakker maakt..hoe lang kan hij blijven lopen...
Hoe weet hij dat hij straks partikels kan opduiken..en "irritant" voor mij gaat worden..
Waarom eten de karpers niet overal tijgernoten...
Waarom zijn witvis en brasem altijd als eerste op en voerplek..
Waarom gaat het slijm van een brasem zo moeilijk uit mijn landingsnet..
Waarom gebruik ik een gevlochten onderlijn als ik met fluocarbon nylon vis..
Waarom kies ik nou voor die haak..
Waarom vergeet ik iedere keer een rubber stoppertje op mijn hair te plaatsen..
Waarom zit ik niet op mijn voerplek die ik 2 uur geleden heb aangelegd..
Rustig rijd ik verder naar de voerplek waar ik door het zien van een karperstaart meteen weer op scherp kom te staan.
De pen verdwijnt in een dronkemans beweging de diepte in en de haak word gezet.
Het spel begint weer van voor af aan, iedere keer opnieuw die verslavende dril waar je niet meer buiten kunt









 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Groet Hans

3 opmerkingen:

  1. Hans wat een mooi verhaal en aan de ene kant ook de keiharde werkelijkheid , heb 3 kinderen waarvan de middelste nu graag mee gaat vissen , ik hoop dat ik hem in de toekomst nog de schoonheid van de dingen die we nu nog tegenkomen met onze struintochten kan laten zien ......
    we vluchten steeds vaker ons land uit om ergens anders te kunnen vissen ons land raakt te vol met gecultiveerd en verbouwd landschap, zo zonde .

    groeten Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Hans wat een waarheid dat wel.
    Maar tegenhouden dat kunnen wij niet.
    Want iedereeen wil toch op tijd op de plek zijn waar hij wil zijn, owee als hij iets later is.
    Een nadeel of geluk dat persoon zal niet zo genieten als dat een echte karpervisser doet.
    Groet Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldig verslag Hans!!!

    Ik heb er gigantisch van genoten!!!!

    Groet,
    Dale

    BeantwoordenVerwijderen