donderdag 19 april 2012

Pennen..het begint te komen!



Vanmiddag kwam de “poets poetsen”! dit betekend voor mij snel wegwezen..
Na de afgelopen keren vruchteloos achter de loodstokken te hebben gezeten werd het weer eens tijd voor de penhengel.

Het blijft een verademing om met de penhengel op stap te gaan, een hengel een netje en een tasje.
Zoals gebruikelijk een stuk of  5 kleine voerplekjes gemaakt, de meeste een meter of 4 uit de kant.
Dit ivm met het zeer heldere water, aan de kant kon je de bodem zelfs redelijk zien.

Toch kon ik het niet nalaten op 1 plek wat voer aan de kant te strooien, dankzij een boom had ik wel voldoende dekking.
Zo midden op de dag verwacht ik eigenlijk geen aanbeet, toch is het gewoon lekker om naar het pennetje te staren.
De “veraf “plekken hebben niets mogen opleveren.. dus de kantstek bleef over.
Net als de andere voerplekken ook hier geen tekenen van karper.
Toch maar een half uurtje proberen,  na een kwartier kreeg ik zowaar een opsteker!

“Aangezien je meestal na een opsteker een wegtrekker krijgt liet ik de opsteker voor wat het was..slaan op een opsteker heeft mij in het verleden al talloze wegtrekkers bezorgd;)”
In dit geval was het scenario zoals ik het graag zie, een doorlopende vloeiende wegtrekker!
De haak zetten was een peulenschil, een zich heftig verzettende schub liet zien wat hij waard was.
Het valt me op dat “de winterkleuren” nog steeds  zichtbaar zijn, erg mooi!

Groet Hans




12 opmerkingen:

  1. Ha die Hans,

    Mooie bak zeg! Wat is dat penvissen toch altijd lekker relaxed. Heb je hem op je CJW hengel gevangen?

    Groet,
    Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Bert,

    Penvissen..i love it!

    Inderdaad Bert op een CJW.
    Tegenwoordig heb ik geen andere keus;)

    Groet Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Hans,

    Dat is wel andere koek dan die knollen die ik vang. Proficiat!

    Groeten,
    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja het begint te komen Hans en weer een mooie karper in het netje.
    Groet hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 'Lekker' is toch een woord dat het gevoel het beste omschrijft als je een vis met de pen vangt, helemaal in deze periode. Lekkerrrr!

    Groet, Boudewijn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow prachtig exemplaar, mooie hoge rug. Jetzt get loss mit die pen!

    Grtx,
    FER

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey die Hans ,gaat je gelukkig weer af als vanouds .
    mooie vis zoals Fer al schreef hoog gebouwd .

    gr Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Hans,
    een mooie,gedrongen vis.Gefeliciteerd!!

    Ik merk het zelf ook; de temperatuur mag nog wat laag zijn,maar je ruikt dat het de goede kant op gaat. Hopelijk ook met de vangsten,hahaha!
    Bij jou gaat het iig. wel goed!

    Groet,
    Dale

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Afgelopen zaterdag nog een rondje in de buurt gemaakt op zoek naar karper of zeelt. Geen activiteit gezien.
    Het kan best zijn dat de natuur iets achterloopt hier in de buurt.

    vrgr Klaasjan

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Peter,Bedankt!

    Klaasjan ,het hebben van een blog laat zien dat we er vorig jaar om deze tijd veel beter voor stonden!

    Groet Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Hans,

    je bent weer lekker bezig. Dat van die winterkleuren valt mij ook op, niet bij mijn eigen vangsten want die zijn op de hand van een vingerloze te tellen, maar wel wat ik zo her en der op fora zie. Ik weet zelf niet wat "winterkleed" veroorzaakt maar blijkbaar is het water nog zo koud dat ze er nog niet "uitstappen".

    Groeten van Andries

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lekker bezig Hans, mooie vis(sen)!
    Die winterkleur, is dat niet gewoon een donkere kleur ivm het heldere water?

    BeantwoordenVerwijderen