vrijdag 7 mei 2010

Wie zaait zal oogsten

Ik kom net binnen van een ochtentje penvissen....
Het is 8 graden boven nul..en loop gelukkig in mijn winterjas
Misschien wel leuk om te vertellen hoe het is vergaan..
Ik heb dus niks voorgevoerd..omdat je nooit weet wat er met je voer gebeurd...
Mijn methode tegenwoordig is uiterst simpel maar zeer effectief!

Bij aankomst 05.00 pluk ik alleen mijn emmertje met voer uit de auto.
Dan ga ik lopen, op een aantrekkelijke uitziende stek voer ik 5 a 6 flinke handen partikels.
Tevens plaats ik een tentharing als markering.
Op naar de volgende stek..2 a 300 meter verder!, weer 5 a 6 handen erin.
Zo maak ik 5 plekken,1500 meter rustig terug naar de auto.
Hengel/landindingsnet en tas eruit ,oja vergeet de onthaakmat niet!
Na een uurtje op naar de eerste gevoerde stek indiaansluiphouding..pennetje laten zakken ..wat zie ik pen loopt weg !slaan en hangen die eerste!prachtige schub foto en terug


Op naar de volgende plek, 10 minuten wachten ..pen loopt weg ..slaan hangen los.....................was wel een beste..oeps
Naar stek 3 eenden op de kop alle partikes weg..dat bedoel ik dus!,als je een avond van te voren had gevoerd..dan weet je niet dat je plek is leeggevreten.
4 en 5 leveren niks op,we zijn een paar uur verder..terug naar stek 1
Troebeling!!pennetje zakken 5 minuten later de pen loopt over het water..slaan en hangen zware maar korte dril yes yes hij zit erin.


Even op mijn klokje  kijken oeps..10.30 mooi op naar de koffie!

Groet Hans

1 opmerking:

  1. Toe maar de koek is dus nog lang niet op voor jou.
    Hans ga zo door.
    Laat iedereen maar eens een poepje ruiken penvissen is weer dank zij jou helemaal in aan het worden.

    Groet Hennie

    BeantwoordenVerwijderen