maandag 7 januari 2013

Karper tegen de schoeiing


De afgelopen dagen ben ik meerdere keren wezen pennen, zonder resultaat overigens.

De temperatuur is mild te noemen voor Januari, het lijkt meer op een frisse herfst.
Maar daar gaat verandering in komen, volgende week word natte sneeuw verwacht.
Genoeg redenen  om vandaag weer wat voerplekken aan te leggen.

Mijn gedachte is ,als je op kleine voerplekken binnen 10 minuten geen aanbeet krijgt dan komt het ook niet in een half uur…bewijzen kan ik het niet, want na 10 minuten ben ik weer weg om na een uur weer terug te komen
Vandaag weer een nieuwe poging, op geen één van de 6 voorgevoerde plekken was activiteit laat staan een karper aanwezig. Vorige week liet de karper zich wel een aantal keren zien en toen was er een vergelijkbare weersituatie als vandaag….
Een plek die voor de 2e keer werd bezocht in de ochtend opnieuw geen indicatie, de hondenbrok werd strak tegen een schroeiing geplaatst op 45 cm water en toch liep de pen binnen 5 minuten weg! Weer een leuke gave schubkarper gevangen.


Groeten Hans

12 opmerkingen:

  1. Ik kan alleen maar zeggen Netjes Hans.!!
    Je doet het toch maar weer.
    Een mooie schubkarper prachtig van kleur en een mooie maat
    Groet Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een leuke gave schubkarper, ach het is maar net wat je gewent bent. Wat een kneiter, prachtig Hans.

    Grtx,
    FER

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed bezig Hans! Gelukkig ben je weer terug van weggeweest.
    Tegen de tijd dat ik weer kan gaan, is het weer voorjaar ben ik bang.
    Tot dan vermaak ik me weer met je topblog.

    Groeten Martijn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja Hans, dat is een hele mooie.
    Als we het dan toch hebben over groot of niet, durf ik deze voor de lol te gokken op 19 pond.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige vis Hans, complimenten.

    Ik tob nog wel eens met de duur van het bevissen van een stek. Nu in de winter probeer ik langer te wachten voordat ik mijn aas ververs of een andere stek bevis. Het lijkt me dat bij koud water de vis minder zoekt en dus langer de tijd nodig heeft om het aas te vinden. Waarom verkas je juist in de winter sneller?

    Zie uit naar je echte winterkarper(verhalen)!

    Arie Paauw

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Hennie,het lijkt allemaal makkelijk..maar er komt ook wat geluk bij kijken hoor.
    @Fer,misschien ben ik wat verwend geraakt,het blijft een leuke karper!
    @Martijn,in het voorjaar kom ik je vast wel hier of daar weer tegen,heb je het druk of vind je het te koud?
    @Pendingen,Ik kan het echt niet weten hoor want wegen en meten doe ik zelden...
    @Arie,Of het nou zomer is of winter verkassen doe ik na 10/15 minuten.
    Als je kleine voerplekken maakt en je ziet geen enkele indicatie dan is de kans groot dat er geen vis op de plek zit.om dat te controleren is 10 minuten voldoende om wel of geen aanbeet te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lekker Hans. Zo zie je maar dat degene die gewoon gaat vissen uiteindelijk ook vangt. Ik heb ook wat ondiepe plekjes gevonden waar karpers verblijven. Nu nog tijd vinden ;) Succes verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beste Hans

    Op de 1 of ander manier ga ik er gewoon vanuit dat je de karpers weet tevinden & te vangen
    En keer op keer zijn het adembedemenden vissen !!!
    Lekker bezig geweest.

    Groetjes Sander

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Hans,

    Was de plek tegen de beschoeiing waar je de karper ving ook 1 van je gevoerde stekken. Enne weer een prachtige winterschub.

    Groet, Bjorn

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Boudewijn het is gewoon bizar dat de karper nu in 30cm water te vangen is.

    Sander, ze zitten op dezelfde plekken als zomers...

    Bjorn,Inderdaad!met als extraatje op die plek een verborgen duiker.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Hans,

    Mooie vis heeft u gevangen.Het valt mij ook op dat ze nog gewoon op het ondiepe zitten.Soms op 40 cm water zonder dat je ook maar één teken ziet en toch zitten ze er dan.

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Dennis,

      Dank je wel!

      Het klopt helemaal wat jij hebt geconstateerd,ik vrees dat het volgende week wel zal veranderen...
      Viel het jou op in de polder of in een sierwater?

      Groeten Hans

      Verwijderen